فناوری چگونه عالم را الی سنه 2050 تغییر خواهد داد
نوشته شده توسط : ساحل

بنابر پیش بینی های چهره گرفته توسط سازمان ملل متحد، جمعیت دانشمند از 7.3 مییارد فعلی به 9.7 میلیارد نفر در سنه 2050 خواهد رسید. در شرایطی که گرمایش جهانی به مساله بی اندازه جدی مبدل شده، منابع به سرعت در حال تخلیه هستند و تامین انرژی مساله ای چالش برانگیز محسوب می شود، رشد جمعیت عالم به معنای خفگی هرچه بیشتر بر کره زمین است.


اخبار , تازه ها تکنولوژی,فناوری عالم در سال 2050,تغییر فناوی جهان


افزایش جمعیت جهان به معنای فقر بیشتر، جرم و جنایت بیشتر و تقاضای اغلب برای مواد غذایی نیز است. در این میان، فناوری می تواند نقشی کلیدی ایفا کرده و گذرگاه حل هایی برای مقابله با این شرایط در پسندیدن ما قرار دهد.

گداخت هسته ای

اخبار , اخبار تکنولوژی,فناوری جهان در سنه 2050,تغییر فناوی جهان


اگر انسان بتواند دو اتم زیاد داغ را برای ساختن یک اتم با یکدیگر برخورد دهد و سپس انرژی منتشر شده از این برخورد را کنترل کند، مشکلات مربوط به برق برای همیشه از بین خواهد رفت. دانشمندان آلمانی با شناسایی راکتور گداخت هسته ای W7-X که یک استلراتور محسوب می شود تمام سعی خود را به کار گرفته اند تا این رویا را محقق سازند.

معدن کاری سیارکی

اخبار , تازه ها تکنولوژی,فناوری عالم در سال 2050,تغییر فناوی جهان


از آنجایی که منابع کره زمین با توجه به مصرف بالای بشر پایین فشار پیمان دارند و در حال حاضر برخی فلزات کلیدی نادر یا غیر اقتصادی برای استخراج هستند، دسترسی به منابع ستاره ها و سیارک ها احد از طریق حل هایی است که دلخواه قرار دارد. شرکت پلنتری ریسورسز (Planetary Resources) این قصد را دنبال می کند و بر همین بنیاد ماموریت های فضایی رباتیک برای شناسایی سیارک های نزدیک کره زمین با بیشترین قابلیت بهره‌گیری مد نظر پیمان گرفته اند.

خانه های دریایی

اخبار , تازه ها تکنولوژی,فناوری دانشمند در سنه 2050,تغییر فناوی جهان


همانگونه که آسانسورها شکل گیری آسمانخراش ها و شهرهای عمودی را شدنی کرده اند، حیات در منزل هایی روی آب می تواند مرحله بعدی شهرنشینی باشد. بنابر قبل بینی های صورت گرفته، امکان افزایش سطح آب دریاها به میزان 20 الی 30 سانتیمتر تا سنه 2050 هستی دارد و مواجهه شهرهای جهان از نیویورک تا بانکوک، گوانگژو و مومبای با روند افزایشی وقوع سیل امکان پذیر است. این در شرایطی است که برخی جزیره ها به زیر آب می روند و یا غیر قابل سکونت می شوند. در این میان، برپایی جوامع شناور می تواند پاسخی به این شرایط باشد.

شبکه برق سراسری هوشمند

اخبار , اخبار تکنولوژی,فناوری دانشمند در سال 2050,تغییر فناوی جهان


بنابر گزارش آژانس بین المللی انرژی، مصرف جهانی انرژی هر ساله به میزان دو درصد افزایش می یابد که در ترکیب با افزایش جمعیت پیش بینی شده به معنای دو مساوی شدن تقاضا لغایت سنه 2050 است. کنتورهای هوشمند که با شبکه برق سراسری هوشمند در ارتباط هستند در حال آماده شناسایی شده اند و با شبکه های برق سراسری هوشمند کاملا اتوماتیک در پایان می طاقت به تساوی بین تولید انرژی و تقاضای موعد راستین امید داشت.

خودروهای الکتریکی

اخبار , اخبار تکنولوژی,فناوری عالم در سال 2050,تغییر فناوی جهان


با افزایش تعداد خودروهای الکتریکی احتیاج به شبکه های برق سراسری مدرن، هوشمندتر و بهتر نیز بیشتر پرماسیدن می شود. زیرا اگر شمار قابل توجهی از کسان یک شهر به طور مقارن خودروهای خویش را برای شارژ به برق متصل کنند شبکه سراسری برق ذیل اختناق بیشتری نسبت به آن چه امروز شاهد هستیم، پیمان می گیرد. همچنین عامل کلیدی سایر در گسترش به کارگیری خودروهای الکتریکی نگرانی از پهنه جنبش آنها به واسطه پیشرفت کند تکنولوژی باتری است.

غذای آینده

اخبار , تازه ها تکنولوژی,فناوری جهان در سنه 2050,تغییر فناوی جهان


با پروا به رشد طبقه میانه در عالم درخواست برای گوشت افزایش یافته و با توجه به روند افزایشی درخواست پیش بینی می شود شاهد افزایش 80 درصدی آن لغایت سال 2050 باشیم. اگر منظور داریم از کمبود پروتئین بعدها جلوگیری کنیم عادات غذایی انسان باید تغییر کند. همچنین، تولید گوشت های آزمایشگاهی باره توجه پژوهشگران قرار گرفته است. در همین حال، نیازمند فناوری کشاورز شهری هستیم زیرا فضای سبز به عنصری کمیاب مبدل خواهد شد.

گرافن

اخبار , تازه ها تکنولوژی,فناوری دانشمند در سنه 2050,تغییر فناوی جهان


گرافن به عنوان مونث ای اعجاب انگیز مورد پروا پیمان گرفته است. این ماده بدست کنستانتسن نوسلو و اندره جیم در سنه 2004 در دانشگاه منچستر کشف و فرآوری شد. گرافن می تواند به معنای رایانش با سرعت بالا و فوق بهینه، گجت های انعطاف پذیر و فوق نازک، و افزایش طول عمر باتری باشد. این مونث می تواند شکل گیری رنگ فتوولتائیک برای جذب انرژی خورشید روی هر سطحی را شدنی سازد و وانگهی به شکل گیری حسگرهای قابل چاپ شدن در کناره برچسب های ردیابی کمک کند.

قطارهای ماگلو

اخبار , تازه ها تکنولوژی,فناوری جهان در سال 2050,تغییر فناوی جهان


قطارهای ماگلو که با کمک الکترومغناطیس حالتی شناور روی ریل داشته و می توانند به سرعت های فوق بالا دست یابند می توانند شکل ترابری ریلی را تغییر دیتا و مدت زمان سفر بین مبدا و مقصد را به طور قابل توجهی تفریق دهند. با پروا به بیشینه سرعت 500 کیلومتر در ساعت و بیشتر، قطارهای ماگلو گزینه هایی جذاب برای ترابری زمینی محسوب می شوند.

جنگل های شهری و باغ های عمودی

اخبار , تازه ها تکنولوژی,فناوری عالم در سنه 2050,تغییر فناوی جهان


ساختمان هایی با درختان و گیاهانی که در خود آنها رشد می کنند از موضوعات جذاب در معماری است. پروژه های این چنینی تصویری از محیط چگال شهری آینده و این که چگونه شدنی است با پوشش گیاهی فراگرفتن شوند را ارائه می کنند. برج دوقلو «بوسکو ورتیکاله» در شهر میلان، ایتالیا یگانه از نمونه های واقعی در این مقوله است. این مجموعه تنها به وضعیت استفاده از گیاهان و درختان در مناطق شهری محدود نمی شود. برای آبیاری گیاهان و درختان از آب بازیافت شده بهره‌گیری می شود در شرایطی پنل های شمسی یکپارچه شده انرژی باره دربایستن آن را تامین می کنند.

پیشرانش الکتریکی

اخبار , تازه ها تکنولوژی,فناوری جهان در سنه 2050,تغییر فناوی جهان


با رسیدن کاوشگر فضایی داون (Dawn) به سیاره کوتوله سرس یکی از بزرگترین کامیابی های فناوری آدمی شکل گرفت. این کاوشگر در سال 2007 توسط ناسا به سوی مکان پرتحمل شد و اولین ماموریتی است که در آن از یک پیشرانه یونی الکتریکی به جای راکت های کیمیایی سنتی استفاده شده است. این یکی از نمونه های فوق العاده پیشرانه های الکتریکی شمسی است که ماموریت های فضایی طولانی را ممکن خواهند ساخت.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/technology1-change1-world2050.html





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: